A Faluház és a könyvtár igazgatói állására idén pályázatot kell kiírjunk. Hosszan beszélgettünk arról, hogy a szakmai követelményeken kívül értékvállalást is kérjünk-e a pályázóktól, illetve hogyan. A végén egyetértettünk, kérjünk, de rájuk bízzuk, hogy hogyan fejtik ezt ki, nem kötjük meg a kezüket irányított kérdésekkel. A benyújtási határidőt is toljuk ki kicsit, hosszabb idő legyen a pályázat benyújtására, a döntést is később kell így meghoznunk.
Az SzMSz módosítás a hivatal kis mértékű átalakításával járna, a bizottságokhoz kinevezett emberek kerülnek. A titkárságról kikerül az Ügyviteli iroda, akik az ügyfél-kapcsolattartásért is felelősek lesznek. Érdeklődtem ismét az elektronikus ügyintézés lehetőségeiről. Tájékoztatást kaptam jegyző úrtól, hogy jelenleg amire lehet jogszabályilag, minden elektronikusan beérkezett kérésre válaszolnak, de ezt bővíteni hardver-fejlesztést igényel. Ezenkívül elhangzott, hogy a jelenlegi iktató-program ügyviteli képességekkel is rendelkezik, több hivatalnok kiképzése folyamatban. A határozati-javaslathoz kiegészítésünk nem volt, azt megfelelőnek találjuk, várjuk ettől a hivatal működésének hatékonyabbá válását.
Viadukt SE elnöke körbeadta a megnyert pályázatában leírt beruházási célok pénz-igényeit, aminek bizony saját forrásigénye is van. Az oktatási bizottság elnökétől elhangzott, hogy erre a ciklusra az oktatás-fejlesztés lett megfogalmazva elsődleges prioritásként, mégis azt látja, hogy szétforgácsoljuk az erőforrásainkat. Emiatt érdemes lenne a további évek pályázatait úgy megírni, hogy az az oktatás-fejlesztési koncepciójával legyen összhangban, például sportcsarnok-építéssel. Elnök-úr elmesélte a tapasztalatait a társasági-adóra vonatkozó tárgyalásairól. A külföldi cégek nem értik, mi ez, fáradságos munka, hogy meggyőzzük a cégeket, hogy a mi céljainkat támogassák, ebben a polgármester és a képviselők segítségét kéri. Elhatároztuk, hogy a 2013-as évre készüljünk úgy, hogy egy sportcsarnok építésére koncentrálunk ezen a téren. De jó lenne, ha lenne egy elfogadott sportkoncepciónk! Nem most kellene ötletelgetni... na mindegy.
Amúgy felkértük a hivatalt, hogy egy szakmailag megalapozott kiadványt készítsen a cégek megnyerésének segítésére.
A kommunikációs felelős elmondása szerint a kommunikációs elképzeléseket 2010-ben átbeszéltük, a tervek akkor megszülettek, megvalósulásuk akadálya legtöbb esetben a pénzszűke. Kérésünk, hogy a BiaTV-vel a viszony javításán dolgozzunk, és idővel el lehessen indítani egy Biatorbágy televíziós adást is. Intézményvezetői értekezleten felvetették, hogy az önkormányzati fenntartású intézmények a saját fenntartóik felé is kommunikáljanak, az ott született képek, cikkek ide is folyjanak be, a városi kiadvány szerkesztőihez eljuttatva. Javasoltam a kommunikáció egyoldalúságának módosítását, kissé interaktívvá, kétoldalúvá bővítését a jövőben. Személyi - így pénzügyi feltételei is vannak ennek is, de a honlap rendszerezésével javítható.
Városi rendezvénytervhez - program-táblázat - kérdésem volt: mi/ki kerülhet bele? Városi rendezvények, Faluházi rendezvények, Egyesületek, civil-szervezetek, üzleti szerveződések? Ennek hatására a táblázat átalakítását határoztuk el, megjelenhessen benne mindenki, külön is megtekintve, illetve egyben is lehessen látni. A Faluházi programfüzetbe is úgy kerülnek bele, hogy ha azt akár a Faluház is rendezhetné, mert értékesnek ítélik, akkor beemelik, ha nem, nem - így a döntés eléggé szubjektív. Én úgy gondolom, hogy mint közszolgáltató, szerepelhessen mindenkié, ne csak kiemelten, ugyanígy a rendezvény-táblázatban is, és ott mindenkinek adjunk lehetőséget a megjelenésre.
Az oktatási bizottság elnöke érdeklődött afelől, hogy a torbágyi iskola tudná-e használni a Közösségi házat iskolai programra, pl. néptánc-oktatásra, mivel az iskola tornaterme zsúfolt, más ilyen közösségi tere az iskolának pedig nincs jelenleg. Kiderült, hogy most a Közösségi ház 12-ig mindennap foglalt, délután pedig a PMAMI használja, de a használók között kezdődjön meg egy egyeztetés, hogyan lehetne mégis valami megoldást találni az iskolások problémájára.
Az önkormányzat az Angyalfia vásárhoz némi forrást biztosított, a bérleti díjak fedezték a sátrak bérleti díját. A betlehemezős előadáshoz - ami amúgy nagyon jó volt - javasoltam, hogy számukra a teret valahogy foglaljuk el, vagy legyen színpad, mert sokan nem látták őket. (A hangtechnikán is javítani kell, de ezt már akkor is tudták.)
A szilveszteri mulatság a Faluházban olcsóra sikerült - 2000Ft-os áron keltek el a jegyek -, anyagilag most nem érte meg, ráadásul eléggé batyus bállá sikerült varázsolni. Viszont a résztvevők jól érezték magukat, hajnali 4-ig játszott a zenekar, addig sokan táncoltak is. Összesen 230 jegyet adtak el, mivel ennyi ülőhely volt. Sikeresnek ítéli a rendezvényt az igazgató is, nem történt semmi rendkívüli. A tapasztalatok alapján a következtetéseket levonják, következő évben ennek megfelelően módosítják mind a jegyárakat, mind a színpadi hangosítást, illetve a vacsora-rendszert is. Amúgy többen drágállták az italt és sorban állás volt a pultoknál, pedig - én is azt gondolom - a Chaplin nem tartozik a drága helyek közé - igaz, drágább, mint egy sarki kiskocsma. Alpolgármester úr hosszan és keményen kritizálta a hangosítást és a zenekar késői kezdését, ebben éles vitába keveredett a szervező igazgatóval, de a végén elnapoltuk a problémát a következő szilveszter szervezésére.
Az egyesületek 2012-es támogatásairól szóló - beterjesztett - pályázati kiírásban nem szerepeltek korábbi kéréseink, javaslataink - benne az én javaslatom sem, hogy a támogatás elszámolásakor fényképes beszámolót is kérjünk - egyszerűbben, egyértelműbben lássuk, hogy megvalósult a támogatott cél. Ráadásul segíti a kommunikációt is, anyagot nyújt az önkormányzat honlapjára vagy a Körképbe.
A következő témánál nehéz helyzetbe kerültem - a Napok a házasságról című előadássorozat szervezői soron kívüli támogatásért fordultak az önkormányzathoz, mivel a program-sorozatuk már februárban elkezdődik, viszont a pályázati kiírás még meg sem jelent. Hát éppen ez az, ami nekem gondot okoz. Minden civil szervezet a pályázati kiíráskor nyújthatja be igényét, és a támogatást is csak két részletben, utólag kapják meg. Jelen esetben kivételezést kérnek, ráadásul nem egetrengető összegben. Ezért két javaslat adódott: részemről az, hogy tudomásul vesszük, hogy ők támogatást fognak kérni a rendezvényre, de válaszoljuk azt, hogy majd a többi pályázattal együtt nyújtsák ők is be a szabályoknak megfelelően (dokumentumokkal, stb.) - mivel még a pénzügyi keretet sem látjuk, hogyan tudnánk dönteni most már előre? A másik javaslat pedig a befogadásról szólt, minden eddigi szabályt rúgjunk fel - mint egy megjegyzés szerint: ne legyünk ennyire konzervatívan szabálykövetők -, és adjuk meg a támogatást.
A döntés eredménytelen: az én javaslatom 1 igen, 1 nem, 2 tartózkodással (egyik képviselő-úrnak korábban távoznia kellett), míg a támogatás szavazása 2 igen, 2 tartózkodással zárult.
Az új Faluházi programfüzet egy sort érdemel. Megítélése teljesen szubjektív, idősnek, fiatalnak egyaránt tetszeni-e kell és átláthatónak kell lennie, nekem személy szerint annyira nem tetszik. Persze a korábbihoz képest sok a pozitív változás. Javasoltam, hogy az jegy-fizetéses piktogram az Ingyenes felirattal felesleges, sőt zavaró, illetve közösen megállapítottuk, hogy nagyobb betűkkel jelenjen meg a következő.